~ SINAR MAWADDAH (~_^) ~

"Sebaik-baik iman adalah amal, Sebaik-baik amal adalah insan, Sebaik-baik insan adalah yang pemurah, Semurah-murah sedekah adalah senyuman, Sebaik-baik senyuman adalah yang menenangkan jiwa..."

I Love Cats...!!

Nk g mana tuh cyg...?? cuaca panas tue...

Olololo...nk tdo da ke...?? jom kita tdo sama2 ek...

Nk lipat kain jp...kata si kucen...he3...

Cikuuuuu...cakkkkk...

Tomeinye...colorful "serban" dia...he3...

Asal dk dlm poket tue cyg?? selesa ke??

Sodapnyo...dk dlm umah nie. baik tuan aku...sediakn umah banglo utk aku...

Elelele...nk main nyorok2 eh?? jom cyg...kita main sama2...

Eh2...nie style apa lak nih?? xskt pinggang ke??

Hmm...cygku...asal mcm sedey je nih??

Comelnya kuceeeeeeeeeeeeeeeeeeeeen...!! ana ska sgt3 kt kucen tau. syg sgt3 kt kucen. klu nmpk kucen kt tepi2 jalan tuh, mesti ana sibuk nk suh kucen tue dtg kt ana. he3. kt umah (kelantan) ada kucen jgk. mmg kucen tue la yg jd mangsa ana klau ana blk umah. ana akan usap2 badan kucen tue sampai kucen tue naik rimas dgn ana. he3. tp...ana nie ada kelemahan. kelemahan ana nie...xberani nk angkat kucen, xberani nk bg ikan kt kucen (cz takut kucen tue gigit tangan. he3.) n xberani nk bmanja2 lebih2 even geram sgt3 sampai mengetap bibir cz nk sgt3 main2 dgn kucen tuh. hu2. setakat usap2 je badan kucen tue xpe...xtakut lak. pelik kn?? hmm...tue la ikin...sorg gadis penakut. takut terhadap haiwan kesayangan nabi Muhammad saw. ish3...

Adik kesayangan ana kt umah tue dk layan kucen mcm manusia. dicium2, dibelai2, dimanja2, dipegang2, n segalanya di di di...he3. adik ana tue mmg berani sgt2 sampai tdo pn dgn kucen. masyaAllah...sygnya adik ana tuh kt kucen tue sampai bawak kucen tue tdo sekali. terasa lucu lak bla tgk adik yg satu tue mcm tue. tp tue la hakikatnya...adik-beradik ana semuanya yg jenis skakn kucen.

Hmm...disebabkn ana ska sgt3 n syg sgt3 kt kucen, one day...klau blh, ana nk bela kucen...cz kt umah tue family ana yg bela. ana nk sgt3 bela kucen even nk pegang pun takut. he3. insyaAllah...one day, hopefully i can buy a cute cat for accompany me at home...! (^_^)

5 comments:

cyrusdavirus March 18, 2009 at 5:53 PM  

http://www.youtube.com/user/mugumogu

mesti ikin suka~

jolly March 24, 2009 at 2:12 PM  

its so intersting
Why Just Add...

nekuromanseru March 25, 2009 at 1:07 AM  

hye...i love cat too and all pets~~

last week, i went to kg janda baik, sbb nk mandi sungai...there..ade sekor kucing jantan jinak gile n so manje....while playing with that cat, i put that cat dlm beg plastik...n u know what?..

kucing tu x lari pun...hahaha.....i siap take a few shot..this is one of my best shot:

http://www.flickr.com/photos/12317447@N07/3312892395/

enjoy~~~

p/s - do visit my blog and leave ur comment...if u dont mind...ngeee

http://nekuromanseru.lalaland.com.my/

Ratu Syahadah March 25, 2009 at 9:38 AM  

Salam alaika n hye too for nekuromanseru. anyway...ana da tgk pic yg enta add kt flickr tuh. cian kucen tue. asl bt kucen tue cmtu?? pd mulanya ana ktwa cz tgk muka kucen yg xbdosa tue dbungkus dlm plastic. nerd jerk muka kucen tuh. tp bla lama2 ana tgk pic tue, hati ana jd sayu cz ana syg kucen. cian tau. the pic that u was take is so cute. but...i feel sorry when i see the cat. hu2...da la...jgn buat cmtu lg ek.=(

houriez_mizzaku March 25, 2009 at 10:51 AM  

kamu..nape tinggal kucin2 ni dlm blog..sian diaorg..hihi..dah bg makan tak kucin2 ni.. =p

Related Posts with Thumbnails
~ Ahlan ~ Selamat Datang ~ Welcome ~ Vanakam ~ Huang Ying ~

.::Asma al-Husna::.

.::Kalendar::.

.::Profil Penulis::.

My photo
Shah Alam, Malaysia
Salamunalaik wbt, I am Ikin. I really love music, fashionista, love poems, happy go lucky and easy going, simple.. but sometimes too complicated, talkative and suddenly will be so silent, like to make a jokes and always thinking to make somebody else smile and laugh with me. So, it's just pieces from me and nice to know you all out there. Salam ukhwah and happy browsing! May Allah swt bless us for always, insyaAllah..(^_^)

.::Tautan Dari Sahabat::.

.::Sahabat::.

.::Mari Celoteh::.

** Diharapkan apa jua yang "dilontarkan" diruangan chatbox ini adalah satu ungkapan yang ikhlas dari hati. Chatbox disediakan bukan untuk tujuan provokasi, bukan untuk menyindir dan bukan untuk menyakitkan hati hamba Allah swt yang lain. Berfikir sebelum menaip. Kerjasama pengunjung adalah amat dihargai. Semoga kita semua sentiasa diberkati Ilahi. Salam ukhwah dari pemilik blog. Sekian, terima kasih.(~_^)

.::Terimalah Taubatku::.

Hati hiba mengenangkan dosa-dosa yg ku lakukan...
Tuhan Maha Kuasa, terima taubat hamba berdosa...
Ku akui kelemahan diri...
Ku insafi kekurangan ini...
Ku kesali kejahilan ini...
Terimalah...taubatku ini...
Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan...
Kerana hilang dari jalan menuju redha-Mu ya Tuhan...

Ya Tuhan, terimalah...taubatku ini...(~_~)

.::Mutiara Kata::.

Kecantikan yang abadi terletak pada keelokkan adab dan ketinggian ilmu seseorang, bukan terletak pada wajah dan pakaiannya.~Hamka

Bagaimana juapun, kita hidup mesti beradat, dihapus adat lama pasti timbul adat baru.~Hamka

Keadilan yang ada pada diri seseorang raja, laksana sebentuk mutiara. Meskipun yang empunya telah mati, mutiara itu tetap tinggal dengan cahayanya.~Hukama

Kepercayaan agama menjelaskan bahawa manusia makhluk yang termulia darjatnya didalam alam. Penganut-penganut tiap-tiap agama mempercayai bahawa penganut agamalah yang paling mulia.~Hamka

Walaubagaimanapun alim seseorang itu, dia tidak akan dapat manfaat daripada ilmunya selagi ilmunya tidak berpedoman kepada akal.~Lukmanul Hakim

Ikhlas dan sejati akan bertemu didalam senyuman anak kecil, senyum yang sebenarnya senyum, senyum yang tidak disertai apa-apa.~Hamka

Bahagia sekali orang-orang yang menahan lidahnya daripada berkata-kata secara berlebih-lebihan dan mendermakan hartanya yang lebih.~Maksud Hadis

Yang menjadi kepala pemerintah ialah kebenaran dan yang menjadi hakim yang paling berkuasa ialah keadilan.~Hamka

Kalau engkau merasa berkuasa untuk membuat aniaya kepada hamba Allah, ingat pula bahawa Allah lebih berkuasa membalasnya.~Umar Al Khatab

Allah sangat menyukai orang-orang Mukmin yang mempunyai pekerjaan.~Hadis

Bertangguh itu pencuri masa.~Peribahasa Arab

Lebih baik menerima nama baik daripada harta.~Pujangga